Як хлопець-верховинець навчив царівну говорити
— Я думаю,— вмішався у зваду вчитель,— що головне зробив я, бо навчив дерев'яну дівчину говорити. Адже лише такою ви змогли її продати.
Та ніяк не могли дійти згоди. І подали вони справу в суд.
— Та як рішив суд? — заінтересувався цар.
— Я на тому суді був,— каже леґінь,— і все видів і чув. Уявляєте, пресвітлий царю, суд не міг рішити, котрий із майстрів має правду. А я сидів на суді, слухав і думав собі: «Не хитрий цей суддя, не може розібрати таку просту справу. А я би легко розсудив їх».
— І я би розсудила! — проговорила царівна. Всі зачудувалися, що царська донька так легко проговорила.
— І ми би знали їх розсудити,— сказали міністри.
— Добре,— каже цар.— Кожний хай напише свою думку на папері.
Всі взяли перо і записали на папері свою думку. Хто що напише — закривали, аби інші не виділи. Розкрив цар написане і увидів, що всі признали роботу вчителя найважнішою.
Тоді попросив слово леґінь.
— Пресвітлий царю! Готуйте свадьбу! Моя притча добре придумана, бо заставила вашу доньку проговорити. Що означає притча? Різьбяр і маляр — то ви пресвітлий царю з пресвітлою царицею. А вчитель, котрий навчив німу говорити, то я. Мало вітцю і матері народити і виховати доньку, її ще треба й віддати. А у цій справі головний той, хто прибрешеться до неї так, що вона погодиться вийти за нього заміж, проговорить до нього словами згоди. Так що ваша донька — моя.
Що тут робити? Мусив цар свою доньку віддати за розумного легіня. Та й царівні полюбився леґінь, бо був не лише розумний, але й файний.
Посвадьбували і щасливо жили. Може, й тепер живуть, якщо не повмирали.
Та ніяк не могли дійти згоди. І подали вони справу в суд.
— Та як рішив суд? — заінтересувався цар.
— Я на тому суді був,— каже леґінь,— і все видів і чув. Уявляєте, пресвітлий царю, суд не міг рішити, котрий із майстрів має правду. А я сидів на суді, слухав і думав собі: «Не хитрий цей суддя, не може розібрати таку просту справу. А я би легко розсудив їх».
— І я би розсудила! — проговорила царівна. Всі зачудувалися, що царська донька так легко проговорила.
— І ми би знали їх розсудити,— сказали міністри.
— Добре,— каже цар.— Кожний хай напише свою думку на папері.
Всі взяли перо і записали на папері свою думку. Хто що напише — закривали, аби інші не виділи. Розкрив цар написане і увидів, що всі признали роботу вчителя найважнішою.
Тоді попросив слово леґінь.
— Пресвітлий царю! Готуйте свадьбу! Моя притча добре придумана, бо заставила вашу доньку проговорити. Що означає притча? Різьбяр і маляр — то ви пресвітлий царю з пресвітлою царицею. А вчитель, котрий навчив німу говорити, то я. Мало вітцю і матері народити і виховати доньку, її ще треба й віддати. А у цій справі головний той, хто прибрешеться до неї так, що вона погодиться вийти за нього заміж, проговорить до нього словами згоди. Так що ваша донька — моя.
Що тут робити? Мусив цар свою доньку віддати за розумного легіня. Та й царівні полюбився леґінь, бо був не лише розумний, але й файний.
Посвадьбували і щасливо жили. Може, й тепер живуть, якщо не повмирали.